TEME
Supernovatravel2016
Filiptravel2016Baner468x60

Zagrevanje auta za zimsku vožnju

Your Car Out of the Snow 4 600x400

Skoro svi znaju za pravilo da je zimi motor potrebno „zagrejati“ barem deset minuta pred polazak. Neki osporavaju, tvrdeci da je u pitanju navika iz vremena starih automobila, a nekima je i dalje prva jutarnja aktivnost desetominutno sedenje u automobilu koji radi na leru. Ko je u pravu?

Glavni argumenti onih koji tvrde da je zagrevanje motora suvišno su da se time nepotrebno troši gorivo, povećava zagadenje (studija iz 2009. pokazala je da rad automobilskih motora na leru proizvodi 1,6 posto ukupne emisije gasova odgovornih za globalno zagrevanje) i da automobili sa direktnim ubrizgavanjem jednostavno ne treba da budu zagrejani da bi funkcionisali normalno.

Ovo je i tačno – rad mnogobrojnih kompjutera unutar automobila uspeva da upravlja hladnim motorom mnogo bolje, pa bi se moglo reći da je jedini rezultat desetominutnog rada na leru pretvaranje goriva u izduvne gasove.

S druge strane, ovo je samo deo onoga što se dešava unutar nezagrejanog automobilskog motora kada je hladno. Na niskim temperaturama ulje se zgušnjava i teče ka najnižem delu – karteru.

Iz tog razloga, ulje nije samo daleko od mehaničkih delova koje treba da podmazuje, već je i put do njih otežan, jer pumpa ima zadatak da dopremi ulje čija je gustina drastično uvećana zbog niske temperature. Može se reći da, kada je motor nezagrejan, u prvim minutima radi bez podmazivanja. Nedostatak podmazivanja je glavni uzrok habanja pokretnih delova motora.

Iz navedenog je lako zaključiti da je, posebno zimi, mudrije sačekati nekoliko minuta pre nego što započnete vožnju. Na ovaj način će potrebne tečnosti proći kroz motor i podmazati delove kojima je to potrebno. Svakako, trebalo bi izbegavati nagla ubrzanja i vožnju u visokim obrtajima. Na taj način će motor najbezbolnije postići radnu temperaturu.

-------------------------

Zagrevati motor ili ne?

Zimsko zagrevanje automobila u mestu uobičajen je ritual za mnoge vozace, ali je sa tehnickog aspekta kod vecine savremenih vozila – bespotrebno, piše Vašington post.

Kada se temperature spuste ispod nule često ćemo u jutranjim časovima čuti buku koja dolazi od automobila čiji motori rade u leru.

Stručnjaci navode da je u pitanju je stara navika koja datira iz vremena kada su svi automobili imali motore sa karburatorima. Tada je zagrevanje motora na niskim temperaturama vazduha pre pokretanja vozila imalo smisla.

Danas svi noviji modeli imaju elektronsko ubrizgavanja goriva. Senzori mere spoljašnju temperaturu i sistem prilagodava rad motora pa se smatra da je dovoljno da motor radi samo 30-ak sekundi pre polaska.

Nakon toga može se započeti sa vožnjom jer će motor brže dostići radnu temperaturu ako je auto u pokretu, nego kada motor i dalje radi u leru, kažu u americkoj Agenciji za zaštitu životne sredine (EPA).

Osim buke koja ce uznemiravati komšije, za životnu sredinu mnogo su opasniji izduvni gasovi koje automobil ispušta tokom produženog rada motora u mestu.

Američka studija iz 2009. pokazala je da rad automobilskih motora u leru prouzrokuje 1,6% ukupne emisije gasova odgovornih za efekat staklene bašte. To je više od zagadenja koje nastaje radom celokupne čelične industrije u toj zemlji.

Postoji još jedan važan razlog zašto zagrevamo automobil pre polaska. Tokom zime prijatnije nam je da sednemo u toplu kabinu nego da se smrzavamo u vožnji dok se auto ne zagreje.

Iako je period potreban za zagrevanje putničke kabine kod savremenih vozila kraći nego pre, a neki modeli imaju i grejače u sedištima, mnogi od nas i dalje voze starije automobile koji se sporije greju.

Ipak, imajte na umu da bespotreban rad vašeg automobila u leru direktno utiče na kvalitet vazduha koji udišete i da je bolje istrpeti malo hladnoce nego dodatno zagađivati već zagađenu okolinu.

 

Niko nije komentarisao ovu stranu.

Pošaljite svoj komentar


Automobilom na Kopaonik

prevojjaramm

Problem parkiranja u turističkom centru Kopaonik je veoma veliki. Iako su projektovana i izgrađena parkirališta, u zimskim uslovima parkiranje je prilično otežano,...

Putni pravci do Kopaonika

kopputnipravci

Dok vozite prema Kopaoniku, jedva čekajući da osetite skije pod nogama, prolazite pored mnogo znamenitih, istorijskih i uopšte zanimljivih mesta. Uz ovaj...

Automobilom na skijanje

voznjazimska1

Oni koji se zimi uglavnom koriste automobilom za gradsku vožnju i vožnju po relativno očišćenim i solju posutim putevima, treba da budu...

Mali zimski saveti

voznjazimska2

    Lošije vremenske prilike, kiša, sneg, poledica i magla nalažu posebnu pripremu vozila i način vožnje u zimskom režimu saobraćaja. Evo nekoliko...

Zimski uslovi vožnje

voznjazimska4

Nepovoljne vremenske prilike zahtevaju od vozača veću opreznost za volanom, vožnju smanjenom brzinom prilagodjenom uslovima na putu, kao i dobru pripremu vozila za...

Vožnja na snegu

voznjazimska3

Imajte u vidu da je dodirna površina vaše gume i podloge veličine dlana, pa je zato odabir pravog zimskog pneumatika veoma važan. Da...

Priprema vozila za zimu

voznjazimska8

Da bi smo, koliko je to moguće, umanjili neprijatnosti koje nam zima sprema, o njoj treba na vreme misliti i za...

Sigurno i po snegu i po ledu

voznjazimska6

Zima je uveliko počela, ali još uvek nije pokazala svoje pravo lice. Bez obzira na to, prvi snegovi na putevima u Srbiji...

Zašto zimske gume?

voznjanasnegu300

Da biste zaštitili sebe, svoju porodicu, automobil i sve učesnike u saobraćaju morate imati zimske gume. Zimi je broj saobraćajnih udesa 6...

Nosači skija za automobil

GEPEK

*NOSAČ SKIJA povećava potrošnju goriva!* Prilikom putovanja automobilom do ski centra, skije su uglavnom učvršćene u razne tipove krovnih nosača (gepeka). Zavisno od...

Kako se postavljaju lanci za sneg

auto oprema za sneg foto m.metlasf

U ekstremnim zimskim uslovima očekujte neočekivano i znajte da dobra priprema za svako putovanje i najveći oprez u vožnji moraju biti na...