TEME
Supernovatravel2016
Filiptravel2016Baner468x60

Zimski uslovi vožnje

voznjazimska4

Nepovoljne vremenske prilike zahtevaju od vozača veću opreznost za volanom, vožnju smanjenom brzinom prilagodjenom uslovima na putu, kao i dobru pripremu vozila za zimske uslove vožnje. Slaba vidljivost, klizav kolovoz, usporen saobraćaj zahtevaju smirenog i racionalnog vozača.

Svakako treba izbeći vožnju ukoliko ste umorni, neispavani, pod uticajem alkohola, pod nekom terapijom koja može da utiče na smanjenu koncentraciju, da deluje uspavljujuće i sl.

Naravno, vozilo mora biti potpuno tehnički ispravno, a posebno treba proveriti kočnice, trap, pneumatike, uredjaje za osvetljavanje, akumulator, brisače, temperaturu mržnjenja rashladne tečnosti u sistemu za hladjenje vozila - po potrebi tu tečnost treba zameniti.

Pri niskim temperaturama i u uslovima smanjene vidljivosti, treba obezbediti adekvatno pranje vetrobranskog stakla, pa zato umesto vode treba sipati posebnu tečnost za pranje vetrobranskog stakla koja ne mrzne na niskim temperaturama. Treba proveriti i ispravnost brisača, kao i grejača zadnjeg vetrobranskog stakla. Posebno je važno redovno proveravati stanje pneumatika – u smislu dubine šare, koja mora da bude najmanje 4 mm, ali je takodje bitan i pritisak u gumama i on mora da odgovara zahtevima iz tehničke knjižice proizvodjača konkretnog vozila. Podsećamo, zimsku opremu čine zimske gume na pogonskim točkovima ili sve četiri radijalne gume sa dubinom šare najmanje 4 mm, kao i lanci koji se po potrebi montiraju. Nije loše za zimske uslove vožnje poneti i lopatu, malo peska, staru ponjavu, metlicu za čišćenje stakla, sprej protiv zamrzavanja stakla, sprej za bravice, kablove za startovanje, strugalicu za led.

U uslovima snega i leda na kolovozu savetujemo izbegavanje naglih promena pravca kretanja vozila i nagla kočenja. Kada ima snega i leda po putu, najbolje je voziti pod malim gasom i u nižem stepenu prenosa. Najbitnije je da se ne prave nagli pokreti volanom ili kočnicom, ako je potrebno smanjiti brzinu, treba kočiti motorom, odnosno ubaciti u niži stepen prenosa, pažljivo ,da se vozilo ne zanese. U tim trenucima treba zaboraviti na nožnu kočnicu, pogotovo kad vozilo ima zadnju vuču.

Prilikom vožnje po dubokom snegu, treba upravljač držati pravo da prednji i zadnji točkovi imaju isti pravac kretanja. Ako automobil ,,šlajfuje,, treba pokušati kretanje unazad, a ako to ne uspe onda pod točkove treba staviti pesak, granje, krpe i sl.

“Check” lista i saveti

* proverite tehničku ispravnost vozila
* prekontrolisati nivoe svih tečnosti
* prekontrolisati kvalitet antifriza
* koristiti za pranje vetrobranskog stakla specijalnu tečnost koja ne mrzne
* proveriti stanje akumulatora
* pre startovanja vozilo očistiti od snega
* proveriti pritisak u pneumaticima, uključujući i rezervni točak
* staviti glicerin u sve bravice na vratima, a glicerinom namazati i prijanjajuće gume na vratima
* u dizel gorivo dodati odgovarajući aditiv koji će sprečiti smrzavanje dizel goriva
* poneti gore pomenutu zimsku opremu i korisne sitnice
* ne koristiti alkoholna pića čak i u “dozvoljenim” količinama
* ne ubrzavati i ne kočiti naglo
* prilagoditi vožnju uslovima na putu
* držati odgovarajuće rastojanje


Imajući u vidu da i zimskim uslovima vožnje dolazi do različitih nepredvidjenih situacija u smislu zastoja, eventualno neprohodnih putnih pravaca pre puta savetujemo vozačima da se detaljno informišu u Operativnom centru AMS Srbije putem broja telefona 987 o tome šta ih konkretno očekuje na maršruti koju su odabrali, da dobiju savet koji pravac izbegavati, gde eventualno ima zastoja i sl. Telefon je, naravno, dostupan 24 h i može se pozvati iz cele republike bez ukucavanja prefiksa kako sa fiksnih tako i sa mobilnih telefona.

      Preuzeto sa sajta:   www.amss.org.rs

Niko nije komentarisao ovu stranu.

Pošaljite svoj komentar


Automobilom na Kopaonik

prevojjaramm

Problem parkiranja u turističkom centru Kopaonik je veoma veliki. Iako su projektovana i izgrađena parkirališta, u zimskim uslovima parkiranje je prilično otežano,...

Putni pravci do Kopaonika

kopputnipravci

Dok vozite prema Kopaoniku, jedva čekajući da osetite skije pod nogama, prolazite pored mnogo znamenitih, istorijskih i uopšte zanimljivih mesta. Uz ovaj...

Automobilom na skijanje

voznjazimska1

Oni koji se zimi uglavnom koriste automobilom za gradsku vožnju i vožnju po relativno očišćenim i solju posutim putevima, treba da budu...

Mali zimski saveti

voznjazimska2

    Lošije vremenske prilike, kiša, sneg, poledica i magla nalažu posebnu pripremu vozila i način vožnje u zimskom režimu saobraćaja. Evo nekoliko...

Vožnja na snegu

voznjazimska3

Imajte u vidu da je dodirna površina vaše gume i podloge veličine dlana, pa je zato odabir pravog zimskog pneumatika veoma važan. Da...

Priprema vozila za zimu

voznjazimska8

Da bi smo, koliko je to moguće, umanjili neprijatnosti koje nam zima sprema, o njoj treba na vreme misliti i za...

Sigurno i po snegu i po ledu

voznjazimska6

Zima je uveliko počela, ali još uvek nije pokazala svoje pravo lice. Bez obzira na to, prvi snegovi na putevima u Srbiji...

Zašto zimske gume?

voznjanasnegu300

Da biste zaštitili sebe, svoju porodicu, automobil i sve učesnike u saobraćaju morate imati zimske gume. Zimi je broj saobraćajnih udesa 6...

Nosači skija za automobil

GEPEK

*NOSAČ SKIJA povećava potrošnju goriva!* Prilikom putovanja automobilom do ski centra, skije su uglavnom učvršćene u razne tipove krovnih nosača (gepeka). Zavisno od...

Kako se postavljaju lanci za sneg

auto oprema za sneg foto m.metlasf

U ekstremnim zimskim uslovima očekujte neočekivano i znajte da dobra priprema za svako putovanje i najveći oprez u vožnji moraju biti na...

Zagrevanje auta za zimsku vožnju

Your Car Out of the Snow 4 600x400

Skoro svi znaju za pravilo da je zimi motor potrebno „zagrejati“ barem deset minuta pred polazak. Neki osporavaju, tvrdeci da je u...